27 Mart 2010 Cumartesi

Trajik


Ioanna Kucuradi'nin Sanata Felsefeyle Bakmak kitabini okumaya basladim, henuz bitirmedim ama ilk kisimlarinda Max Scheler'in trajediyi tanimini guzel orneklerle anlatiyor. Bir olayin trajik olmasi icin gerekenleri, neyin trajik neyin trajik olamayacagini anlatiyor. "Trajik, belli bir durumda iki yuksek değerin yanyana gerçekleşmesinde, birinin gerçekleşmesi için diğerinin yokolması gerekliliği ve kaçınılmazlığıdır. " diyor. Ayni zamanda trajigin zorunlu ve ozgur olmasindan da bahsediyor, ve trajik olayin sonucu olarak olusan sucun nasil bir suclusunun olmadigindan. Cok enterasan bir kitap, ilerleyen kisimlainda sanatla kurulacak baglantilari okumak icin sabirsizlaniyorum.

Wreck beach'e gunesli bir ogleden sonrami degerlendirmek icin gitmistim ve yanimda bu kitabi da goturdum. Sezonu acmaya wreck de acmaya baslamis, saticilar ciplaklar boy gostermis :).

Trajik konumuzla bağlantılı olarak bugun CPR eğitimi aldım, seneye yapacağım görevim için sahip olmam gereken 2 senelik bir sertifika. CPR'in acilimi Cardiopulmonary resuscitation. Nefes almayan, baygin, vey kabli durmus birini saglik gorevlileri gelene kadar, hayatta tutmak icin gerekli olan temel uygulama. Bu egitimi alan kisilere lay rescuer diyorlar. Hic kullanmak gerekmesin ama egitim sirasinda bu isin ne kadar zor olabilecegini bir an canlandirinca bile irkildim. Onumde yatan plastik vucudun bir yakininiz oldugunu dusunmeyi kimseye tavsiye etmiyorum :P.

Tinto Brass'in Trasgredire (Kışkırtma) fılminden

1 yorum:

  1. Abi TR'ye geldiğinde bu kitabı ödünç verebilir misin?Bir de biz bu sene Kuçuradi'den ders alıyoruz Mayıs gibi Ankara'da olursan dersine benle gir derim.Bunca tartışma içinde bu müthiş kadın bana iki nirengi noktasını kazandırdı.İnsan Hakları ve Etik.Bu konulardaki çalışmalarına da bak derim. :)

    YanıtlaSil