21 Ocak 2010 Perşembe

Barış Manço ve Kültürümüz

Barış Manço'nun birkaç güzel hiç duymadığım şarkısına rastladım. Unutulmuş halk türkülerimiz, kendi benliğimizi, Türklüğümüzü, destalarımızı çok iyi anlatan parçalar. Bizi biz yapan, böyle şeylere daha çok sahip çıkmamız, korumamız gerektiğini düşünüyorum. Yeni şeyleri yaparken önemli olanda geleceğini arkada bırakmamak olsa gerek. Barış Manço'nun korumaya çalıştığı birçok ezgi, şiir olduğu apaçık. 2007 yılında severek dinlediğim Badem grubu da eski Karacaoğlan eserlerini kullanmışlardı albümlerinde. Araştırmaya öğrenme değer.

şu karşı yaylada göç kater kater
bir güzel sevdası serimde tüter
bu ayrılık bana ölümden beter
geçti dost kervanı eyleme beni, eyleme beni

şu benim sevdiğim başta oturur
bir güzelin derdi beni bitirir
bu ayrılık bize zulüm getirir
geçti dost kervanı eyleme beni

pir sultan abdalım kalkın aşalım
aşıp yüce dağı engin düşelim
çok nimetin yedik helalleşelim
geçti dost kervanı eyleme beni

erzincan - tercan yöresi

*

nazar eyle nazar eyle
gel yanıma pazar eyle

yüce hakan sefere gitmiş
bilge hatun dokuz doğurmuş
dokuz oğlan beş yaşına gelmiş
dokuzu birden kılıç kuşanmış

sırma saçlı kırk güzel gelmiş
levent boylu kırk yiğide varmış
düğün dernek kırk gece sürmüş
kırk deve kırk koyun kurban kesilmiş

avucuma bir kuş konmuş
biri tutmuş kanadın yolmuş
biri kesmiş öteki yemiş
garip barış hani bana demiş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder