9 Nisan 2010 Cuma

benim de duygularim var



Nerden geldik buraya nasil oldu da bu kadar karmakaristi butun dunyam? Cevabini cok iyi bildigim, hatalarimi dogrularimi ogrendigim bir soru aslinda suan bu soru. Hangi zamanda hangi hatayi yaptigimi cok iyi biliyorum. Bir kisim hatayi duzeltmek zamaninda o kadar kolaydi ki. Ama simdi geriye bakinca bazi hatalari duzeltmek imkansiz.

Ozgur secimler yaptim, bu hatalari yaparken. Bilincli ve hatta hata yaptigimin farkinda olarak yaptigim hatalar var aralarinda. Diger secenegi yapmamak icin beni engelleyen cok fazla birsey yoktu. Malesef bu secimler hayatimin suanki bazi parcalarini hic istemedigim veya beklemedigim bir yasama cevirdi.

Hayatin bu getirdiklerinden sonra gecmiste takili kalmamak, ayaga kalkip sirtini gecmise verip ileri yuruyebilmek gercekten bir meziyet. Bunu yapabilecegimi dusundugum zamanlar olmasina ragmen, simdi bu durumda ayak kalkmak o kadar kolay gelmiyor. Hergun daha cok eskiyorum gibi hissediyorum. Uzerimde sanki yillarin verdigi agir bir yuk beni yavaslatiyor, yorgun kiliyor ve ben yaptiklarimdan zevk alamiyorum. Bazen bu somurtkanlik ve depresyondan kurtulmanin yollarini ararken, bu sekilde yaziya dokuyorum hissettiklerimi bazen de herseyi bedenimden cikarip kendimi yataklara atiyorum. Butun hirsimi ondan alirmis gibi kotu davraniyorum bazen kendime.

* * *

Hissetiklerim, yasamim ve farkindaligimi bu sekilde sorgularken, hergun kulladigimiz hocakal, gule gule sozcuklerinin aslinda biz fark etmeden neler ifade ettigini simdi yasadiklarimdan dolayi daha farkli bakmaya basladim. Bir daha belki goremeyeceginiz, artik fizikselliginden kopup belki aklinizda bir fikir haline donusecek insanlara sadece hoscakal demek gercekten cok dramatik hatta uzucu. Bu bence insan olmanin, en sade en karakteristik parcalarindan biri. Varligimiz elimizin kolumuzun erisebildigi kadar genis ve zengin. Fakat, erisebildiklerimiz disindakiler bir fikir kadar guclu olsalar bile, etkimiz cok kisitli. Insanin dunyasi etrafindakilerle sinirli ve dokunup goremedikleri ile olan etkilesimleri cok kisitli. Bu yuzden bir hoscakal, aslinda bu etki alaninin sinirlarini gosteren bir cumle. Hoscakal dedikten sonra artik o insan sadece bir fikir, duygu ve gozyaslarindan bir bulut.

2 yorum:

  1. Hoşçakal konusunda Master Yoda'dan gelsin:

    "Train yourself to let go of everything you fear to lose."

    Biz(ben ve arkadaşların) hep buralarda bir yerde olucaz)

    YanıtlaSil
  2. Yoda'nin devrik cumleler arasinda felsefe yaptigi bu cumleyi ben de cok seviyorum. Ama bunu soyle yorumalamak istiyorum: hicbir seye sahip degilsiz, hicbir sey hicbir zaman bizim olmadi.

    YanıtlaSil